positivt tänkande?

mr big to be with you mp3


tänkte försöka få en mer positiv blogg men det går inte för jag är inte positiv.
visst jag är glad och sprallig med vänner i närheten men när jag sitter här själv så tänker jag bara på allt negativt
och jag märker hur egoistisk jag är också. det är så synd om mig pga det och det och det... men jag gör ta mig fan inget för att ändra det.

Just nu har jag bara en sak att tänka på och det är det jag vill göra men mottagaren vill inte veta av det.
Jag är en hjälpare, en lyssnare och en problemlösare Så länge det inte är mina egna problem.
Jag vill bara att hon ska kunna prata med mig om allt och inget, även om det är en liten skit sak så är det alltid skönt att prata om det så man får "klaga" av sig, jag lyssnar så gärna och jag kan vara objektiv och inte blanda in känslor men jag kan inte ta första steget. Jag har försökt och får inget tillbaka så nu har jag kommit till den punkten då jag också håller inne med saker, jag låter dom bygga upp inom mig istället för den jag vill prata med har inte orken att lyssna och kanske inte kan det heller, blockad av sina egna problem.

Det är ju tyvärr så människan fungerar, "mina problem är alltid värst" så jag vill ju bara klaga och klaga och klaga men inerst inne så vet jag att mina skitsaker inte ens väger en tiondel av andras men jag mår ju bättre när jag har pratat ut så varför gör inte andra det? Varför är det så jobbigt att bygga meningar om sånt som känns jobbig för en själv? varför har man så svårt att uttrycka sig rätt när man vill förklara vad man känner? varför orkar ingen lyssna på nån annans problem? Varför har jag satt den som lyssnade på mig i andra rummet.... Jag saknar dig gumman och jag är ledsen att jag inte hör av mig så ofta men det är jobbigt för att det gått så lång tid och ju längre tid det går desto jobbigare blir det tyvärr....

Jag vet att det finns en låt i bloggen redan och jag ska plocka bort den och byta ut den för den här passar bättre just nu... ska försöka lägga in en ny låt varje vecka.. hoppas att dom handlar om annat än kärlek snart...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0